Kyrkogårdsbesök

Idag mötte jag och barnen upp min mamma på kyrkogården. Vi skulle se efter en plats åt pappa.
Anledningen till att vi var där kändes så overklig. Jag har svårt att förstå att han verkligen är borta. Min pappa som alltid har funnits där, nu är han borta. För alltid.

Det var en riktigt isande kyla ute. Jag som inte har någon riktig vinterjacka än frös riktigt mycket. Barnen däremot var varma och goa - lilla killen satt ju både i overall och åkpåse och stora tjejen hade jacka och överdragsbyxor och mössa + vantar, så där var det inga som helst problem. Mamma (ja, jag alltså) hade dock inte pälsat på sig själv lika mycket. ;-)

Nu sitter jag här, men borde väl egentligen göra något annat. Som vanligt. Det är så många "borde" och "måsten", men disken diskar tyvärr inte sig själv. Får väl ändå vara tacksam för att mannen bjöd ut oss, mig och barnen, på restaurang till middagen så idag slapp jag laga mat. :-)

Snart är Ullaredsprogrammet på TV också. Måste se detta avsnittet också. Tyckte visserligen att förra avsnittet var rätt så pinsamt. Är folk verkligen sådär eller gör sig vissa till? 
Vad tycker ni om programmet?

Hursomhelst, dags för snabbdiskning - se'n ska jag bänka mig framför Ullaredsprogrammet! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0