Feber och kraftig hosta - är det svinflunsan tro?

Dotterns dagisfröknar ringde mig förut när jag för en gångs skull lyckats ta mig ut på en rejäl långpromenad. Jag hade lyckats ta mig en mil från hennes dagis när de som sagt ringde till mig och talade om att hon hade fått feber.
Det fanns ju inga andra alternativ än att sätta mig på första bästa buss hem igen. Vilken tur att jag valde den promenadstreckan som jag valde eftersom det går bussar förbi med hyfsat mellanrum. Nu ligger hon och sover i vagnen, hon somnade på väg hem från dagis. Och lillebror härjar inne på hennes rum, han får ju passa på medans han kan. ;-)

Dottern har alltså feber och hosta som är kraftig på nätterna men inte alls så jobbig dagtid. Helt ärligt; hur ska man veta om det är svininfluensan eller en vanlig förkylning?  Är det svinflunsan slipper man ju vaccinera sig eftersom man då är immun mot den (har jag läst, stämmer det inte får nån gärna hojta till) och eftersom jag känner mig lite kluven inför vaccinet så hade jag gärna velat veta om det kan vara det.

Nå'n som vet om man kan kolla upp sig någonstans mot influensan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0